BEHANDLING MED

Bideskinne

Der er mange i dag som oplever symptomer fra kæbeleddet i form af knæk- eller gruslyde, når de taler, tygger eller åbner munden. Har du problemer med at gabe helt op og bevæge underkæben, som du plejer. Det kan være at du har konstante eller bevægsprovokerende smerter i eller omkring kæbeled og øre. Det kan derudover føles anderledes, når man bider tænderne sammen. Hovedpine og muskelgener optræder nogle gange samtidig med smerter i kæbeleddet. Spændingshovedpine kan udspringe fra tyggemusklerne men kan også opstå uafhængig af kæbeled, tyggemuskler og tænder.

Tandlægerne i Aalestrup er rutinerede i at diagnosticere flere former for hovedpine og andre smerter i tyggeapparatet. For det meste kan massage og varmebehandling af tyggemusklerne, sammen med en grundig information om tilstanden, hjælpe den enkelte patient. Det er desuden her at bideskinnen kan være meget behjælpelig. Vi har forskellige former for bideskinner, som kan afstøtte sammenbiddet og afhjælpe de til tider kraftige smerter og hovedpiner.

Efter en undersøgelse vil det typiske behandlingsforløb være varmebehandling og massage samt eventuelt en bidskinne. Dette er den mest veldokumenterede behandling af ovenstående problemer.

Ring til os på telefon 61 10 21 21 eller skriv til info@aalestruptandklinik.dk og hør mere om dine muligheder for bideskinne.